ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
ГУМАНІТАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
СИЛАБУС
навчальної дисципліни
Інтернет технології та ресурси
1. Основна інформація про
дисципліну
Тип
дисципліни: вибіркова Форма контролю:
залік
Освітній ступінь: бакалавр
Для спеціальностей: усі
Обмеження для вибору: відсутні
Кількість
кредитів (годин): 4 (денна форма: 120 год.: 16 – лекції; 32 – лабораторні; 72 –
самостійна робота)
Мова викладання: українська
2. Інформація про викладача
ПІБ: Дущенко Ольга Сергіївна
Науковий
ступінь, вчене звання, посада: к.
пед. н., старша викладачка кафедри математики, інформатики та інформаційної
діяльності
Кафедра: математики, інформатики та інформаційної діяльності
Робочій e-mail: olyanichi@gmail.com
Години консультацій на кафедрі: вівторок, 13.10-14.30
3. Цілі дисципліни та
результати навчання
Предметом вивчення навчальної
дисципліни є теорія та методика застосування інтернет технологій у професійній
діяльності майбутніми фахівцями.
Метою вивчення дисципліни є формування
готовності майбутніх фахівців до застосування інтернет технологій у професійній
діяльності.
У результаті
вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні набути такі результати
навчання:
1.
Знання
Знати
понятійний апарат дисципліни та теоретичні основи поняття «інтернет технології»,
принципи функціювання інтернет технологій, класифікацію інтернет технологій.
Знати
мету й завдання, можливості застосування інтернет технологій в освіті.
Знати
методики застосування інтернет технологій у професійній діяльності.
Знати
напрямки застосування інтернет технологій.
Уміння
Уміти визначати
технології, які відносяться до інтернет технологій.
Уміти
об’єктивно оцінювати навчальні й розвиваючі можливості інтернет технологій.
Уміти
розробляти навчальні завдання, вебсайти, інформаційні освітні ресурси тощо,
застосовуючи інтернет технології.
Уміти
організовувати діяльності із застосуванням інтернет технологій.
Уміти
самостійно опановувати, аналізувати, оцінювати нові знання та вміння з теорії
та практики щодо інтернет технологій.
2.
Комунікація
Презентувати,
обговорювати та захищати власні погляди в усній і письмовій формах та за
допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
3.
Відповідальність і автономія
Усвідомлювати соціальну
значущість майбутньої професії, необхідність подальшого навчання,
вивчення, аналізу, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду,
систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
4.
Зміст дисципліни
Тема № 1. Інтернет як різновид комп’ютерних мереж. Інтернет технології. Базові
послуги мережі Інтернет. Комунікаційні служби Інтернету.
Уведення в курс. Призначення та структура
курсу, його цілі та завдання, зв’язок з іншими навчальними дисциплінами.
Історія виникнення та розвитку Інтернет. Концепція «клієнт-сервер». Хост.
Модель OSI. Стек протоколів OSI. IP-адресація. Доменна система імен.
Поняття «послуги
мережі Інтернет», «інтернет-технології», «вебтехнології». Класифікація інтернет
технологій. Призначення, принципи роботи базових послуг мережі Інтернет.
Призначення, принципи роботи служби передачі електронних листів. Служби обміну
новинами та тематичних обговорень. Служби інтерактивного спілкування.
Тема
№ 2. Хмарні технології
Поняття «хмарні
технології». Історія розвитку хмарних технологій. Рівні хмарних сервісів. Типи
хмар. Переваги та недоліки хмарних обчислень. Приклади хмарних технологій.
Тема № 3. Сучасні інтернет
технології
створення вебсайтів. Сучасні CMS
Вебсайти. Класифікація вебсайтів. Етапи розробки вебсайту. Інтернет
технології
створення вебсайтів. Підходи до створення вебсайтів. Поняття, призначення, використання «CMS». Класифікація CMS. Принципи роботи з CMS: Drupal, Joomla та WordPress. Порівняння Drupal, Joomla та WordPress.
Тема
№ 4. Уведення у вебтехнології. Мова гіпертекстової
розмітки HTML
Уведення у
вебтехнології. Поняття «HTML». Історія розвитку HTML. Структура HTML-документа. Створення
заголовків. Списки. Абзаци. Форматування
символів. Управління кольором.
Створення спеціальних символів. Коментарі. Вбудування гіпертекстових
посилань: на різні вебсторінки, поштову
адресу, окремі місця вебсторінки. Додавання зображень, аудіо, відео. Використання
зображення в якості посилання. Навігаційні карти. Анімовані зображення. Створення
таблиць. Форми. Створення форм.
Елементи керування для форми. Команди META. Фрейми. Атрибути фреймів.
Тема
№ 5. CSS стилі
CSS стилі. Історія розвитку CSS. Додавання CSS стилю до гіпертекстового документа.
Коментарі CSS. Шрифт, форматування тексту. Селектори,
псевдокласи та псевдоелементи. Посилання, фони, списки, таблиці, контури, поля,
відступи. Відображення та видимість елементів. Позиціонування та верстка за
допомогою CSS. Блокова модель.
Тема № 6. JavaScript.
Розміщення вебсайту в Інтернеті
Основні поняття мови JavaScript.
Додавання скриптів до вебсторінки. Коментарі в JavaScript. Об’єктна модель. Лексеми. Змінні у JavaScript. Типи даних. Оператори:
арифметичні, оператори присвоювання, оператори порівняння, логічні, строковий
оператор. Функції у JavaScript.
Умовні оператори. Цикли. Нескінчені цикли. Події. Вбудовані об’єкти. Форми.
Елементи керування. Колекція малюнків. JavaScript бібліотеки. Шари.
Вибір хостинга. Безкоштовний та платний
хостинг. Просуванння вебсайту в мережі Інтернет. Реєстрація у вебкаталогах та
індексація сайту пошуковими системами. Розкрутка в рейтингах.
Тема № 7. Мова програмування РНР
Історія розвитку РНР. Коментарі, змінні,
типи даних, константи, оператори. Цикли. Функції. Класи, помилки. Масиви. Cookies. Робота з файлами. Робота з базами даних.
Робота в мережі. Відправка пошти. Безпека: аутентифікація, захист логіном та
паролем.
5.
Політика курсу
Відвідування навчальних занять
Згідно з «Положенням
про порядок оцінювання рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти в
умовах ЄКТС» здобувачі вищої освіти мають обов’язково бути присутніми на
лабораторних заняттях. Здобувач вищої освіти, який з поважних причин,
підтверджених документально, був відсутній на лабораторному занятті, має право
на відпрацювання у двотижневий термін після повернення до навчання. Здобувач
вищої освіти, який не використав надане йому право у встановлений термін або
пропустив заняття без поважних причин, отримує за кожне пропущення заняття 0
балів. Здобувачі вищої освіти, які навчаються за індивідуальним графіком, мають
у повному обсязі виконати додаткові індивідуальні завдання, попередньо
узгодивши їх з викладачем. Присутність на модульній контрольній роботі є
обов’язковою. У випадку відсутності здобувача вищої освіти на проміжному контролі
з поважної причини, підтвердженої документально, йому призначається інша дата
складання модульної контрольної роботи.
Академічна доброчесність
Здобувачі вищої
освіти мають дотримуватись правил академічної доброчесності відповідно до
«Кодексу академічної доброчесності та корпоративної етики». Наявність
академічного плагіату в студентських роботах є підставою для виставлення
негативної оцінки. Списування здобувачів вищої освіти під час проведення модульної контрольної роботи є підставою
для дострокового припинення її складання та виставлення
негативної оцінки.
Використання штучного інтелекту
Навчальна дисципліна не передбачає
використання здобувачами вищої освіти генеративних моделей штучного інтелекту.
Генерація тексту для виконання індивідуальних занять або підготовки до
лабораторних занять буде кваліфікуватися як порушення академічної
доброчесності.
6. Контрольні заходи та критерії оцінювання
Шкала та схема формування підсумкової оцінки
Підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного, проміжного контролю. Під час поточного контролю оцінюються виконані завдання на лабораторних заняттях, результати самостійної роботи.
Форма проміжного контролю: модульна контрольна робота, яка проводиться
у комбінованій формі і складається із тестових завдань як закритої, так і
відкритої форми.
Форма підсумкового контролю: залік.
Критерії оцінювання під час аудиторних занять
Оцінка |
Критерії
оцінювання навчальних досягнень |
5 балів |
Оцінюється робота здобувача
вищої освіти, який у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно,
самостійно й аргументовано його викладає, глибоко та всебічно розкриває зміст
теоретичних запитань та практичних завдань, використовуючи при цьому
обов’язкову та додаткову літературу, вільно послуговується науковою
термінологією, розв’язує задачі стандартним або оригінальним способом,
наводить аргументи на підтвердження власних думок, здійснює аналіз та робить
висновки. |
4 бали |
Оцінюється робота здобувача
вищої освіти, який достатньо повно володіє навчальним матеріалом,
обґрунтовано його викладає, в основному розкриває зміст теоретичних запитань
та практичних завдань, використовуючи при цьому обов’язкову літературу,
розв’язує задачі стандартним способом, послуговується науковою термінологією.
Але при висвітленні деяких питань не вистачає достатньої глибини та
аргументації, допускаються при цьому окремі неістотні неточності та незначні
помилки. |
3 бали |
Оцінюється робота здобувача
вищої освіти, який відтворює значну частину навчального матеріалу, висвітлює
його основний зміст, виявляє елементарні знання окремих положень, записує
основні формули, рівняння, закони. Однак не здатний до глибокого, всебічного
аналізу, обґрунтування та аргументації, не користується необхідною
літературою, допускає істотні неточності та помилки. |
2 бали |
Оцінюється робота здобувача
вищої освіти, який достатньо не володіє навчальним матеріалом, однак
фрагментарно, поверхово (без аргументації й обґрунтування) викладає окремі
питання навчальної дисципліни, не розкриває зміст теоретичних питань і
практичних завдань. |
1 бал |
Оцінюється робота здобувача
вищої освіти, який не в змозі викласти зміст більшості питань теми та курсу,
володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ, допускає істотні
помилки, відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді. |
0 балів |
Оцінюється робота здобувача
вищої освіти, який не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його
висвітлити, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань. |
Критерії оцінювання завдань самостійної роботи
№ |
Вид роботи |
Кількість балів |
1. |
Теоретичні питання |
5 |
2. |
Завдання |
5 |
3. |
Вебсайт |
5 |
4. |
Реферат |
5 |
Критеріями
оцінювання роботи з Інтернет-ресурсами (питання
самостійної роботи) є здатність здобувача вищої освіти тезово розкрити
зміст запропонованого матеріалу.
Критеріями
оцінювання виконаних завдань є
правильність виконання завдань.
Критеріями
оцінювання індивідуальної роботи є
відповідність темі, застосування інтернет технологій при розробці, наявність
складових вебсайту, оформлення вебсайту, функціювання вебсайту, творчий підхід
до розробки вебсайту.
Оцінювання реферату здійснюється за такими
критеріями: самостійність та оригінальність дослідження, виконання поставлених
автором завдань, здатність здійснювати узагальнення на основі опрацювання
теоретичного матеріалу та відсутність помилок при оформленні цитування й посилань
на джерела.
Завдання 1 (питання 1-20) |
0,75 бала за кожну вірну відповідь |
Завдання 1 (питання 21-25) |
0,7 бала за кожну вірну відповідь |
Завдання 2 |
8 балів за вірну відповідь |
Усього |
30 балів |
Критерії оцінювання під час підсумкового
контролю
Підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного та проміжного контролю.
7. Основна література та інформаційні ресурси
1.
Баран С.В.
Основи web-програмування: Навчальний посібник. Кривий Ріг: Державний
університет економіки і технологій, 2023. 316 с.
2.
Дущенко
О.С. Застосування хмарних технологій в освітньому процесі. Освіта, економіка
управління : сучасний стан та інновації. Збірник наукових праць.
Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2018. Вип. 1. 112 с. С. 18-23.
3.
Інтернет-технології
: навчально-методичний комплекс / Дущенко О.С. / [уклад.
В.А. Мізюк]; Ізмаїл : СМІЛ, 2017. 289 с.
4.
Марченко К.М.
Інтернет-технології та ресурси : методичні поради до лабораторних робіт з
розділу «Основи web-програмування: мова JavaScript». Кропивницький: ЦНТУ, 2019.
68 с.
5.
Мулеса О.Ю.
Основи HTML та CSS. Лабораторний практикум. Ужгород, 2019. 53 с.
6.
Трофименко О.Г.
Веб-технології та веб-дизайн : навч. посібник / О.Г. Трофименко, О.Б.
Козін, О.В. Задерейко, О.Є. Плачінда. Одеса : Фенікс, 2019. 284 с.
7.
Цеслів О.В.
Основи програмування та веб-дизайн : навч. посіб. К., 2020. 149 с.
8.
Швед А.В.
Практичний web-дизайн : проєктування, створення та супроводження web-вузла :
навчальний посібник / А.В. Швед, Є.О. Давиденко. Миколаїв :
Вид-во ЧНУ ім. Петра Могили, 2019. 192 с.
Затверджено на засіданні
кафедри _______________________________________________________
від ___ ______________ 20___ р. протокол № ____
Немає коментарів:
Дописати коментар