Які
новації чекають учителя-предметника 1 вересня? Як виглядатимуть навчальні
програми? Чи розшириться простір для виявлення вчителя і як саме? Про це можна
було почути під час круглого столу, присвяченого презентації оновлених програм
природничо-математичного циклу для 5–9 класів.
Мета цієї роботи – не у постійному перероблюванні чогось, а у
підвищенні якості освіти й підвищенні інтересу дітей до процесу навчання,
нагадав на початку заходу заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Інформатика
Інформатика
– одна з найновіших програм, бо до п’ятого класу прийшли діти, які вивчали цей
предмет у початковій школі, нагадує керівник робочої групи, доцент кафедри
математичної інформатики факультету кібернетики КНУ імені Тараса Шевченка Ігор
Завадський. – Тож коли цю програму оновлювали, то не відчували залежності від
змісту підручників.
– Інформатику насамперед
звинувачували в тому, що це своєрідний «курс кнопкодавства», тобто ми вчимо
конкретних умінь у конкретних програмних продуктах, а компетенції не
набуваються, –
розмірковує Ігор Олександрович. –
Якщо спочатку прописувати зміст навчального предмета, то інакше не може були –
все одно перед очима буде програмний продукт. А оскільки ми спочатку принципово
з’ясовували, не чого саме будемо навчати, а для чого це потрібно, що ми хочемо
досягнути, й тільки потім формували – все змінилося. Це – правильний, сучасний
підхід.
Що ж зміниться для учня? Навчання стане більш цілеспрямованим
завдяки орієнтації на результат; комтетентнісний потенціал предмета реалізовуватиметься
повніше; учні набуватимуть сучасних життєвозначущих навичок завдяки наскрізним
змістовим лініям; проекти розроблятимуться протягом усього навчального року, а
не однієї теми.
Що зміниться для вчителя?
– Він, безперечно, отримає більше
свободи, – каже Ігор
Завадський. – Я вважаю, що це головне
досягнення не тільки програми з інформатики, а й усього процесу. Ми розв’язали
руки учителю, передусім – творчому. Бо немає годин і надмірної деталізації
змісту навчального матеріалу. Зміст стає засобом досягнення компетентностей.
До речі, предмет став сучаснішим – додано тему «3D-графіка» і
повернуто тему «Основи баз даних».
Максим Короденко, газета «Освіта України» №21,
2017 року
Немає коментарів:
Дописати коментар