неділя, 29 липня 2018 р.

Діти ХХІ століття: знайомся, центеніали!

Діти ХХІ століття: знайомся, центеніали!
Якщо чув про покоління Х та Y, маємо новину. Дослідники не сплять і вже виокремили нове – цього разу центеніалів. Час дізнатися хто вони, про що мріють і чого бояться.
Про теорію поколінь
Теорія була розроблена Вільямом Штраусом і Нілом Хоувом у 1991 році й описує цикли поколінь у США.
Покоління – це сукупність людей, що народжуються в певний період часу. Існує багато досліджень, що визначають роки народження різних поколінь. Зокрема:
  • Бебі-бумери – народжені у 1946–1954. Оптимісти, зацікавлені в кар’єрному рості, люблять командні ігри.
  • Покоління Х – народжені у 1966–1976. Рано стали самостійними, прагнуть залишатися працездатними в будь-якому віці.
  • Покоління Y – мілленіали, народжені у 1977–1994. Звертають увагу на склад продуктів, часто залежні від моди.
  • Покоління Z – центеніали, народжені в 1995–2012.
Хто такі центеніали?
Це люди, що з’явилися на світ у епоху Інтернету, тому не уявляють життя без нього. Віддають перевагу спілкуванню в мережі – центеніалам набагато легше написати повідомлення, аніж зателефонувати чи зустрітися. Вони не ділять світ на цифровий і реальний, а вважають це двома частинками одного цілого.
До того ж, це покоління «відчуває» Інтернет. Центеніали знають особливості кожної соціальної мережі, розуміють, коли, куди та яке фото викласти, щоб воно зібрало максимальну кількість лайків.
Більше люблять дивитися, а не читати, тому віддадуть перевагу інфографіці, а не лонгріду. Звикли до реклами, тому не звертають на неї уваги. Якщо центеніал зайшов на сайт і там є рекламний банер – найімовірніше, він його не помітить. Щоб зацікавити представників цього покоління, треба дуже покреативити.
Характерні риси центеніалів
Навчаються по-іншому. Центеніали не вивчають лише один чітко визначений предмет – вони звикли до інтердисциплінарного підходу, коли перетинається багато різноманітних напрямків. Цієї ж філософії дотримується STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics): вважається, що ці предмети краще вивчаються в тандемі одне з одним.
Центеніали можуть миттєво отримати інформацію з будь-якої частини світу, тому вчитель перестав вважатися єдиним джерелом освіти. Для цього покоління він радше мудрий провідник у океані інформації.
Швидко перемикають увагу. Центеніалам важко зосередитися: щоб вивчити певний матеріал, їм варто часто змінювати види діяльності. Серед представників покоління Z багато гіперактивних. Вони не люблять повертатися до однієї справи кілька разів, тому якщо приймають рішення – то вже остаточно.
Цінують безпеку. Не лише в Інтернеті, але й у реальному житті. Знають, що таке економічні кризи й теракти, хочуть вберегти себе від різних лих. Мрія центеніалів – стабільність, спокій і добробут. Але в сучасному мінливому світі це радше недосяжний ідеал.
Толерантні. Центеніали прекрасно розуміють, що світ різноманітний і поважають це. У їхньому середовищі вже немає дискримінації за національним, расовим або гендерним чинником.
Мінімалісти. «Так, у мене мало речей. Зате вони якісні й універсальні», – приблизно так міркує центеніал. Покупка величезної кількості непотрібного одягу дивує представників цього покоління. Коли придбати щось таки необхідно, центеніали віддадуть перевагу онлайн-шопінгу. І зроблять це зі смартфону, а не ноутбука. Адже це покоління – мобільне та легке на підйом. Їм набагато зручніше завжди мати при собі телефон, аніж громіздкий лептоп.
Ведуть здоровий спосіб життя. 
Знають, як досягти успіху. Серед них багато стартаперів72% центеніалів думають про заняття підприємництвом. Вони чудово розуміють, що під лежачий камінь вода не тече, тому готові працювати заради успіху.




Немає коментарів:

Дописати коментар