5 технологій майбутнього, які проникають в
українські школи вже зараз
Нові технології стрімко проникають у навчальний
процес. Інтерактивне обладнання, електронний облік успішності учнів, навчальні
3D-відео, віртуальні подорожі, друк тривимірних конструкцій вже стали частиною
уроків у деяких українських школах. Які можливості ці технології відкривають
для педагогів та учнів і хто ними користується?
5 технологій майбутнього, які проникають в
українські школи вже зараз
Нові технології стрімко проникають у навчальний процес. Інтерактивне обладнання, електронний облік успішності учнів, навчальні 3D-відео, віртуальні подорожі, друк тривимірних конструкцій вже стали частиною уроків у деяких українських школах. Які можливості ці технології відкривають для педагогів та учнів і хто ними користується?
Нові технології стрімко проникають у навчальний процес. Інтерактивне обладнання, електронний облік успішності учнів, навчальні 3D-відео, віртуальні подорожі, друк тривимірних конструкцій вже стали частиною уроків у деяких українських школах. Які можливості ці технології відкривають для педагогів та учнів і хто ними користується?
Інтерактивна
панель з навчальною програмою
Для
кого: учні
1-11-х класів.
Які
дисципліни поєднує: інформатика,
математика, фізика, хімія, біологія, мистецтво, історія, географія.
У
західноєвропейських країнах тач-панелі використовують практично в усіх закладах
освіти, а от в Україні цю технологію ще тільки освоюють. Один з головних
чинників — висока вартість: разом із програмним забезпеченням панель коштує
близько $5000.
Але
освітні футурологи стверджують, що інтерактивні панелі із сенсорною технологією
в майбутньому з великою імовірністю замінять звичайні дошки, які стануть для
дітей наступних поколінь чимось на кшталт наскельного живопису.
На
тач-панелі учні мають змогу побачити на великому екрані фізичні процеси, будову
хімічного елемента чи тіла людини, історичний експонат або певну частину світу
на 3D-відео і прослухати інформацію різними мовами.
І
найголовніше — діти можуть за допомогою дотиків самостійно порухати тривимірні
зображення, що дає змогу роздивитися найдрібніші елементи та запам’ятати їх
розташування. Вчитель може
створювати авторський контент для панелі та ділитися ним з колегами. Або ж
скористатися вже готовою базою матеріалів: 3D-презентаціями та відео,
фото та різними навчальними інструментами. Разом біля екрана можуть працювати
3-4 учні.
Звісно,
для того щоб пояснювати за допомогою тач-панелі інформацію учням, вчитель
попередньо має сам отримати потрібні навички роботи з нею. Такі семінари чи
навіть вебінари вже проходять в Україні. Приміром, лише у Львові навчання з
інтерактивними панелями пройшли понад тисячу педагогів.
3D-принтер та 3D-ручки
Для
кого: учні
10-11-х класів.
Які
дисципліни поєднує: мови,
наука, інженерія, мистецтво, історія, географія, музика, технології.
3D-друк
органічно вписується в навчальні процеси майже з будь-якого предмета. На
географії учні можуть самі створити ландшафтну карту, на біології — модель
черепа, а на математиці — барабан для вивчення таблиці множення.
Більш
доступні за ціною 3D-ручки, які зовні виглядають як звичайна товста ручка, з
якої замість чорнила виходить розплавлений пластик. Із гнучких ниток пластику
можна зробити дво- і тривимірну конструкцію невеликої складності й точності.
А от
сучасні 3D-принтери дають змогу за допомогою фільтрів обрати для друку
конструкцію за рівнем складності та предметом. На принтері можна працювати за
комп’ютером з різними операційними системами. А в новому поколінні пристроїв
використовується PLA-пластик — продукт переробки кукурудзи, цукрового очерету,
крохмалю, целюлози. Тобто він є екологічно чистим.
Електронний
щоденник
Для
кого: учні
1-11-х класів, вчителі, батьки.
Які
функції поєднує: сервіс
електронних щоденників і журналів, таблиці та графіки успішності, інструменти
аналітики, бази для створення сайту, зовнішня та внутрішня комунікації.
Майже 10
років цю технологію, що поширена в різних країнах світу, намагаються
запровадити в українських школах. Локально в різних містах працюють окремі
системи з електронним обліком оцінок та уроків.
Якщо
раніше причиною низької кількості користувачів таких сервісів називали
повільний інтернет чи його відсутність, то нині ситуація інакша. Доступ до онлайн-сервісів
навіть у віддалених територіально школах можна забезпечити за допомогою
мобільного інтернету.
Два
найбільші безкоштовні ресурси, доступні українським школам, це «Щоденник», що працює з 2010 року, та новий сервіс «Е–школа». Загалом, є п’ять основних типів користувачів сервісів: директор,
адміністрація, вчитель, учень, батьки. Кожен з них має певний набір прав і
відповідний рівень доступу до інформації.
Для шкіл
перевага використання електронних щоденників полягає в тому, що розклад, оцінки
і домашні завдання в інтернеті є гарним інструментом для контролю та аналізу
успішності школярів і навчальних методик. Ресурс також може стати платформою
створення шкільного сайту.
Сучасні
електронні журнали, крім основних інструментів, також містять голосування,
опитування та чати. Отож є платформою для спілкування учнів, викладачів та
батьків. Однак важливе питання, про яке варто при цьому подумати, — безпека та
захист персональних даних.
Віртуальна реальність
Для кого: учні 5-11-х класів.
Які дисципліни поєднує: наука, мистецтво, історія,
географія, технології.
Таких технологій нині вже існує, як мінімум, три:
віртуальна реальність Virtual reality (VR) — повністю цифрове середовище;
доповнена реальність Augmented reality (AR) — реальне середовище, доповнене
мультимедійною накладеною інформацією. А також з’єднана реальність Merged
reality (MR) — реальна та віртуальна інформація переплетені.
Стосовно VR активно перейшли від розмов до
застосування два роки тому, коли вийшов перший в Україні інтерактивний
документальний фільм у віртуальній реальності, адаптований для школярів, —
Chornobyl 360.
Проект став популярним. Технології, які дають
глядачеві відчуття присутності та власної участі, переживання історії, відчуття
емпатії до героїв, цього разу спрацювали в освітньому напрямку, а не
розважальному, де їх використовували раніше.
Найпопулярнішими
VR-пристроями у світі є шоломи Gear VR, які працюють у парі зі смартфоном. Відповідно,
для них створюється більше контенту. Ще існують шоломи PicoVR, які працюють без
будь-яких додаткових пристроїв. Але їхній недолік у тому, що вони не
підтримують 360-градусний контент, який є на більшості сервісів з відео. Учні
купують собі відносно дешеві картонні окуляри для VR.
Зараз уже
створено чимало додатків, які можуть використовувати школи та інші навчальні
заклади для таких пристроїв. Щоправда для більшості з них потрібне знання
англійської мови на достатньому рівні.
Наприклад, на Google Expeditions є понад 600 готових
уроків у відкритому доступі. У них і прогулянки музеями, і візуальна база для
біології, географії та навіть астрономії.
Також контент для доповненої та віртуальної реальності
розробляють цілеспрямовано для певних проектів. Наприклад, у київській
лабораторії Sensorama Lab на замовлення Міністерства внутрішніх справ Швейцарії
реалізували проект з булінгу, кібербулінгу та онлайн-безпеки. Це кілька
відеоепізодів, в яких людина опиняється під кіберзагрозою чи стає жертвою
булінгу і має впоратися з цим та навчитися себе захищати в таких випадках.
Цифрові книги
Для
кого: учні 1-11-х класів, вчителі.
Які
дисципліни поєднує: усі
шкільні предмети.
Це вже не просто книги та підручники, які можна
читати, а повноцінні додатки, які дають змогу залучати до роботи з текстом та
до його аналізу всіх учнів.
Наприклад, mozaBook
tablet, який на мобільних пристроях можна підключати до програми mozaBook на
інтерактивній панелі або персональному комп’ютері, щоб учні працювали в класі
спільно. А зі свого планшета чи іншого пристрою учень має доступ до цифрових підручників
програми через власний акаунт.
За
допомогою таких додатків школярі можуть завантажити на свої пристрої не тільки
книги, а й робочі зошити, освітні відео, зображення, звуки та аркуші завдань.
Учителі,
у свою чергу, можуть відправляти на пристрої учнів сторінки підручників,
ілюстрації, домашні завдання, відео, інтерактивні листи завдань. Зі свого
комп’ютера педагог зможе відстежувати рівень читання, хід заповнення листів
завдань і перевіряти результати учнів.
Інтерактивна
панель з навчальною програмою
Для
кого: учні
1-11-х класів.
Які
дисципліни поєднує: інформатика,
математика, фізика, хімія, біологія, мистецтво, історія, географія.
У
західноєвропейських країнах тач-панелі використовують практично в усіх закладах
освіти, а от в Україні цю технологію ще тільки освоюють. Один з головних
чинників — висока вартість: разом із програмним забезпеченням панель коштує
близько $5000.
Але
освітні футурологи стверджують, що інтерактивні панелі із сенсорною технологією
в майбутньому з великою імовірністю замінять звичайні дошки, які стануть для
дітей наступних поколінь чимось на кшталт наскельного живопису.
На
тач-панелі учні мають змогу побачити на великому екрані фізичні процеси, будову
хімічного елемента чи тіла людини, історичний експонат або певну частину світу
на 3D-відео і прослухати інформацію різними мовами.
І
найголовніше — діти можуть за допомогою дотиків самостійно порухати тривимірні
зображення, що дає змогу роздивитися найдрібніші елементи та запам’ятати їх
розташування. Вчитель може
створювати авторський контент для панелі та ділитися ним з колегами. Або ж
скористатися вже готовою базою матеріалів: 3D-презентаціями та відео,
фото та різними навчальними інструментами. Разом біля екрана можуть працювати
3-4 учні.
Звісно,
для того щоб пояснювати за допомогою тач-панелі інформацію учням, вчитель
попередньо має сам отримати потрібні навички роботи з нею. Такі семінари чи
навіть вебінари вже проходять в Україні. Приміром, лише у Львові навчання з
інтерактивними панелями пройшли понад тисячу педагогів.
3D-принтер та 3D-ручки
Для
кого: учні
10-11-х класів.
Які
дисципліни поєднує: мови,
наука, інженерія, мистецтво, історія, географія, музика, технології.
3D-друк
органічно вписується в навчальні процеси майже з будь-якого предмета. На
географії учні можуть самі створити ландшафтну карту, на біології — модель
черепа, а на математиці — барабан для вивчення таблиці множення.
Більш
доступні за ціною 3D-ручки, які зовні виглядають як звичайна товста ручка, з
якої замість чорнила виходить розплавлений пластик. Із гнучких ниток пластику
можна зробити дво- і тривимірну конструкцію невеликої складності й точності.
А от
сучасні 3D-принтери дають змогу за допомогою фільтрів обрати для друку
конструкцію за рівнем складності та предметом. На принтері можна працювати за
комп’ютером з різними операційними системами. А в новому поколінні пристроїв
використовується PLA-пластик — продукт переробки кукурудзи, цукрового очерету,
крохмалю, целюлози. Тобто він є екологічно чистим.
Електронний
щоденник
Для
кого: учні
1-11-х класів, вчителі, батьки.
Які
функції поєднує: сервіс
електронних щоденників і журналів, таблиці та графіки успішності, інструменти
аналітики, бази для створення сайту, зовнішня та внутрішня комунікації.
Майже 10
років цю технологію, що поширена в різних країнах світу, намагаються
запровадити в українських школах. Локально в різних містах працюють окремі
системи з електронним обліком оцінок та уроків.
Якщо
раніше причиною низької кількості користувачів таких сервісів називали
повільний інтернет чи його відсутність, то нині ситуація інакша. Доступ до онлайн-сервісів
навіть у віддалених територіально школах можна забезпечити за допомогою
мобільного інтернету.
Два
найбільші безкоштовні ресурси, доступні українським школам, це «Щоденник», що працює з 2010 року, та новий сервіс «Е–школа». Загалом, є п’ять основних типів користувачів сервісів: директор,
адміністрація, вчитель, учень, батьки. Кожен з них має певний набір прав і
відповідний рівень доступу до інформації.
Для шкіл
перевага використання електронних щоденників полягає в тому, що розклад, оцінки
і домашні завдання в інтернеті є гарним інструментом для контролю та аналізу
успішності школярів і навчальних методик. Ресурс також може стати платформою
створення шкільного сайту.
Сучасні
електронні журнали, крім основних інструментів, також містять голосування,
опитування та чати. Отож є платформою для спілкування учнів, викладачів та
батьків. Однак важливе питання, про яке варто при цьому подумати, — безпека та
захист персональних даних.
Віртуальна реальність
Для кого: учні 5-11-х класів.
Які дисципліни поєднує: наука, мистецтво, історія,
географія, технології.
Таких технологій нині вже існує, як мінімум, три:
віртуальна реальність Virtual reality (VR) — повністю цифрове середовище;
доповнена реальність Augmented reality (AR) — реальне середовище, доповнене
мультимедійною накладеною інформацією. А також з’єднана реальність Merged
reality (MR) — реальна та віртуальна інформація переплетені.
Стосовно VR активно перейшли від розмов до
застосування два роки тому, коли вийшов перший в Україні інтерактивний
документальний фільм у віртуальній реальності, адаптований для школярів, —
Chornobyl 360.
Проект став популярним. Технології, які дають
глядачеві відчуття присутності та власної участі, переживання історії, відчуття
емпатії до героїв, цього разу спрацювали в освітньому напрямку, а не
розважальному, де їх використовували раніше.
Найпопулярнішими
VR-пристроями у світі є шоломи Gear VR, які працюють у парі зі смартфоном. Відповідно,
для них створюється більше контенту. Ще існують шоломи PicoVR, які працюють без
будь-яких додаткових пристроїв. Але їхній недолік у тому, що вони не
підтримують 360-градусний контент, який є на більшості сервісів з відео. Учні
купують собі відносно дешеві картонні окуляри для VR.
Зараз уже
створено чимало додатків, які можуть використовувати школи та інші навчальні
заклади для таких пристроїв. Щоправда для більшості з них потрібне знання
англійської мови на достатньому рівні.
Наприклад, на Google Expeditions є понад 600 готових
уроків у відкритому доступі. У них і прогулянки музеями, і візуальна база для
біології, географії та навіть астрономії.
Також контент для доповненої та віртуальної реальності
розробляють цілеспрямовано для певних проектів. Наприклад, у київській
лабораторії Sensorama Lab на замовлення Міністерства внутрішніх справ Швейцарії
реалізували проект з булінгу, кібербулінгу та онлайн-безпеки. Це кілька
відеоепізодів, в яких людина опиняється під кіберзагрозою чи стає жертвою
булінгу і має впоратися з цим та навчитися себе захищати в таких випадках.
Цифрові книги
Для
кого: учні 1-11-х класів, вчителі.
Які
дисципліни поєднує: усі
шкільні предмети.
Це вже не просто книги та підручники, які можна
читати, а повноцінні додатки, які дають змогу залучати до роботи з текстом та
до його аналізу всіх учнів.
Наприклад, mozaBook
tablet, який на мобільних пристроях можна підключати до програми mozaBook на
інтерактивній панелі або персональному комп’ютері, щоб учні працювали в класі
спільно. А зі свого планшета чи іншого пристрою учень має доступ до цифрових підручників
програми через власний акаунт.
За
допомогою таких додатків школярі можуть завантажити на свої пристрої не тільки
книги, а й робочі зошити, освітні відео, зображення, звуки та аркуші завдань.
Учителі,
у свою чергу, можуть відправляти на пристрої учнів сторінки підручників,
ілюстрації, домашні завдання, відео, інтерактивні листи завдань. Зі свого
комп’ютера педагог зможе відстежувати рівень читання, хід заповнення листів
завдань і перевіряти результати учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар